WASK, Dijital Reklamda Devrim Yaratacak AI Ad Creative Ürünüyle Bütçeleri Optimize Ediyor!
2024'te Türkiye'de gösterim ve tıklama odaklı reklamlara yapılan harcamalar 48 milyar TL'ye ulaştı. Ancak güncel veriler, dijital reklam bütçelerinin yarısının etkisiz yaratıcılar nedeniyle israf edildiğini ortaya koyuyor. Yerli bir girişim, bu soruna yapay zeka destekli yeni bir çözüm sundu.

Günümüzde dijital reklamlar, markaların tüketicilere ulaşma çabalarında önemli bir araç haline gelirken, bu durum reklam bütçelerine de yansımakta. Reklamverenler Derneği’nin Deloitte iş birliğiyle hazırladığı Türkiye’deki Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları raporu, 2024 yılında gösterim ve tıklama odaklı reklamlara ayrılan yatırımların 48 milyar TL düzeylerine ulaşmasının yanı sıra, bu harcama kaleminin dijital medya yatırımlarının %35'ini oluşturduğunu ortaya koydu. Dijital reklam yönetim platformu sunan yerli girişim WASK, dijital reklamlara ayrılan bütçelerin daha etkin şekilde kullanılabilmesi için yapay zeka desteği ile otomatikleştirilen AI Ad Creative adlı bir ürününü tanıttı.
Yüzde 50’lik bütçe kaybı verimsiz kreatiflerden kaynaklanıyor
Mevcut veriler, markaların her yıl verimsiz veya düşük performanslı reklam kreatifleri sebebiyle 700 milyon dolarlık bir kayıp yaşadığını göstermekte; dijital reklam bütçelerinin %52'sinin ise bu tür materyaller dolayısıyla boşa gittiği belirtiliyor. Facebook ve Google gibi dijital reklamcılığın merkezi haline gelmiş platformlarda reklamlara tek bir noktadan erişim imkanı sunan WASK, uygulamasına AI Ad Creative adlı yeni bir özellik ekledi.
Yeni ürünleri ile reklam metinleri ve görsellerini oluşturma sürecinde üretken yapay zeka teknolojisini kullandıklarını vurgulayan WASK CEO’su Ercan Pilcioğlu, “Ürünümüz, yalnızca reklam kreatifleri oluşturmakla kalmıyor; aynı zamanda rakiplerin reklamlarını analiz ederek ve performans tahminlerinde bulunarak, en yüksek performans sergileyebilecek dijital reklam kreatiflerini öne çıkarıyor. Böylece markalar, bir reklam seçmeden önce sayısız alternatifin performansına dair bilgi edinerek en etkili olanları tercih edebiliyor” açıklamasında bulundu.
%60 zaman tasarrufu, %47 ROI artışı sağlıyor
Markaların birkaç anahtar kelime veya ürün tanımı girerek yapay zeka sayesinde birçok farklı reklam metni ve görsel varyasyonu elde edebileceğini belirten Ercan Pilcioğlu, “Pazar araştırmaları, pazarlama uzmanlarının sürekli yeni fikir üretmekte ve test etmekte zorluk çektiğini gösteriyor. Bu olguya terminolojide ‘kreatif yorgunluğu’ deniyor. WASK, sektörün bu sorununa çare bulmak amacıyla geliştirdiği AI Ad Creative ürünü ile optimizasyonu ve yaratıcılığı bir araya getirerek otomasyonu sağlıyor” dedi.
WASK'in AI Ad Creative ürününün beta sürecinde elde edilen kullanıcı geri bildirimlerini paylaşan Ercan Pilcioğlu, “Bu özelliği deneyen markalar, kreatif üretim sürecinde ortalama %60 zaman tasarrufu sağladı. Dahası, A/B test sonuçları, yapay zeka ile oluşturulan kreatiflerin %47’ye varan ROI artışı sunduğunu göstermekte” şeklinde konuştu.
KOBİ’ler dijital pazarlama bütçelerini daha etkin kullanacak
Türkiye'de e-ticaret ile uğraşan küçük ölçekli işletmelerin sayısının sürekli arttığı ve bu işletmelerin tüketicilere en çok dijital platformlar üzerinden ulaştığına dikkat çeken WASK CEO'su Ercan Pilcioğlu, "WASK AI Ad Creative ürünü, reklam teknolojilerini daha ulaşılabilir kılıyor. Bu yeni ürünümüz, her işletmenin büyük ajanslar gibi saniyeler içerisinde sayısız farklı reklam kreatifini test etmesini mümkün hale getirerek rekabet ortamını eşitliyor. Amacımız, kullanıcılarımızın yalnızca bütçelerini değil, aynı zamanda en kıymetli varlıkları olan zamanlarını ve yaratıcılıklarını da en etkin şekilde kullanmalarını sağlamak. Yapay zekanın analitik ve optimizasyon yeteneklerini, pazarlamanın en önemli unsuru olan yaratıcılıkla birleştiren WASK, her boyuttan ve sektörden marka için dijital reklam yatırımlarının kazançlarını en üst seviyeye çıkarmayı hedefliyor.”